zaterdag 27 oktober 2012

prognoses van d‘alpenmeiZjes




oké, de alpenmeiZjes Zijn een team dat mee doet aan Alpe d'HuZes 2013, met als doel geld bijeen brengen, om een bijdrage te leveren aan de strijd voor de overwinning op kanker. onder het motto ‘opgeven is geen optie’ kan op 6 & 7 juni 2013 de legendarische Alpe d'Huez tot 6 keer aan toe worden beklommen. een bijna onmogelijke opgave.




en AlpenmeiZjes hoe vaak gaan we die berg op?
een snelle peiling nu de wintertijd in gaat en de winter lijkt in te vallen.

alpenmeiZje 1:
ik ga in ieder geval een keer en probeer twee keer. maar die beslissing hoef/kan ik nu niet nemen..............

alpenmeiZje 9:
hoe vaak ik de berg op ga? hopelijk Zes maal, misschien wel een keer hardlopend mocht is fit raken (knie/rug werken een beetje tegen) ... maar Zes maal boven is wel mijn streven, of dit haalbaar is? geen idee, maar ik zet gewoon lekker hoog in.

alpenmeiZje 11:
ik ging die berg niet op?! of toch wel! wel dus. verlopig is de inzet een keer, maar dat gaat in de loop van het seizoen vast bijgesteld worden. haastige spoed is zelden goed, toch?

alpenmeiZje 2:
ziet twee maal zeker tot een mogelijkheid, maar sluit niet uit dat de prognose voor haar geduurde het trainingsseizoen naar boven bijgesteld kan worden.

alpenmeiZjes 5, 6 & 8:
gaan zeker drie keer op en neer!
de andere alpenmeiZjes geloven stellig dat dit een te voorzichtige inschatting is van hun teamgenoten. Ze kunnen veel meer dan Ze denken!

alpenmeiZje 10:
dat is een moeilijk beslissing, alZ alpenmeiZje ga ik natuurlijk Zes keer. maar door mijn dubbele identiteit ben ik vooral geneigd om in juni volgend jaar mijn alpenmeiZjes, tijdens hun beproevingen op de berg, te begeleiden. hiervoor zet ik mij in de aanloop naar deze uitdaging voornamelijk in.

alpenmeiZjes 3, 4 & 7:
wagen zich nog niet aan een prognose, heel verstandig wachten Zij af wat het komende trainingsseizoen voor hun in petto heeft.

‘De beklimming begint in het dorp Le Bourg d'Oisans is 13,8 km lang en heeft stijgingspercentage van 7,9 %. In totaal worden 1061 hoogtemeters overbrugd. De klim telt 21 officieel genummerde haarspeldbochten. Bovenaan de berg ligt bocht één en onder aan de berg bocht 21. In elke bocht is een bord met de vermelding van één of twee etappewinnaars op de Alpe d'Huez. De zwaarste stukken liggen tussen de haarspeldbochten. De steilste bevinden zich voor La Garde, bij het binnenrijden van Huez en tussen de bochten drie en twee, op 3 km van de top.’ Bron wikipedia







Geen opmerkingen:

Een reactie posten