zondag 4 november 2012

juffrouw Jannie en haar fietZ


Ik schrik wakker.
Ik hoor niets. Ik weet dat er iets is. Ik voel het, ik ruik het, tenslotte ben ik een klein beertje.
Dan hoor ik geschraap, gehoest en zwaar happen naar lucht.
Dan weer niets.
Iets later hoor ik het ophalen van een neus alsof iemand verkouden is.









Ze zijn wakker.
Samen, maar ze willen het niet weten voor elkaar. Om elkaar te ontzien, niet nog meer te belasten, om elkaar te sparen.

Geluiden  diep in de nacht, waar niemand ze lijkt te horen. Behalve ik en het maakt me bang.
We hebben betere tijden gekend, ik en mijn 2 favorite allies.

Ik weet waar het om gaat. Op mijn plekje in de armen van Teddy heb ik ze horen praten. Ik luister naar hun verhalen en hun verdriet. Allebei gaan ze er anders mee om en allebei proberen ze elkaar te helpen, te steunen.
Het leven gaat door, voor mijn 2 favorite allies ook, maar anders dan voor hun omgeving.
Ik kan jullie vertellen ze zijn zo sterk, maar OnZ alpenmeiZje is zo bang.

Ze lijkt bang voor alles. Dat gaat wel over, maar ik wil haar steunen. Ze kan het, ze wil het, de kracht is er!
Daarom fietZ ik met haar mee, op mijn fietZ en op mijn manier. Om haar die berg op te helpen.




alpdu6 geluks box
onZ verhaal in een notendop
Twee jaar geleden kreeg mijn man Bas op reis het gevoel van een ‘graat’ in zijn keel. Hij voelde gelijk dat het mis was. Thuis ging hij naar de huisarts, die hem doorstuurde naar een KNO arts. Uiteindelijk werd de diagnose stemband kanker gesteld. Een CO2 laser operatie volgde. Hierdoor is zijn stem voorgoed veranderd. Het kost hem vaak moeite om te praten en verstaanbaar te zijn vooral in een rumoerige omgeving.
De afgelopen twee jaar is Bas om de twee maanden op controle geweest.
Afgelopen zomer is een recidief geconstateerd met als gevolg een CO2 laser operatie, die niet afdoende bleek. Radiotherapie was de volgende stap. Bijna 6 weken lang, 6x per week, 33x in het totaal. Dan komt ervan alles op zijn pad waar niemand op voorbereid kan worden. Eind september was hij klaar met bestralen. De effecten werken lang door. We weten nog niet of het afdoende is geweest, maar gaan daar wel vanuit,
alpenmeiZje Pauline

1 opmerking:

  1. Pfff wat mooi op papier gezet! Helaas ook heel herkenbaar...
    groetjes, AlpenmeiZje 9

    BeantwoordenVerwijderen